Greater Day er dagen der samler aktører med virksomhedskontakt på tværs af Greater Copenhagens tre regioner!

Greater Copenhagen Academy inviterer virksomhedsrettede aktører i Region Hovedstaden, Region Sjælland og Region Skåne til årets største event på tværs af erhvervs-, uddannelses- og beskæftigelsesområdet.

Dagens program
På dagen sætter vi fokus på Greater Copenhagen i praksis; hvordan klarer Greater Copenhagen sig lige nu, og hvordan kan vi gøre regionen endnu stærkere fremover?

Greater Copenhagen er verdens første brandingsamarbejde på tværs af landegrænser. På dagen hører du mere om den politiske vision og fremtiden i et globalt perspektiv. Du hører også om nogle af de praktisk tiltag, som allerede er i gang - herunder Copenhagen Capacitys kampagner inden for gaming og fintech.

Fælles workshop
Greater Copenhagen bliver så stærkt og relevant, som vi selv gør det til. Derfor inviteres du til at deltage i en workshop, hvor vi arbejder på de konkrete tiltag der skal til, for at skabe en endnu stærkere region. Vi arbejder i fire spor:

Spor 1 - Internationalisering og eksport
Hvordan ansporer vi Greater Copenhagens virksomheder til at eksportere endnu mere?

Spor 2 - Tiltrækning af talenter
Hvordan får vi kvalificeret arbejdskraft og talenter til Greater Copenhagen?

Spor 3 - Finansiering & kapital
Hvordan hjælper vi Greater Copenhagens virksomheder med at tiltrække udenlandske investorer?

Spor 4 - Innovationssamarbejde
Hvordan skaber vi endnu mere samarbejde mellem virksomheder og universiteter på tværs af regionerne?

Ved tilmelding vælges det spor, som du gerne vil arbejde med under workshoppen.

Tilmelding

Foreløbigt program - fredag 06.10.2017

9.00-9.30 Morgenmad & registrering

9.30-9.40 Velkommen til Greater Day!
//Julie Pi, sekretariatsleder, Greater Copenhagen Academy

9.40-10.15 Sammen er vi stærkere - Greater Copenhagen som fælles region

10.15-10.45 Hvem er vi...? Deltagerne lærer hinanden bedre at kende

10.45-11.00 Kaffepause

11.00-11.30 Når Greater Copnehagen virker: Fintech og Gaming på tværs af sundet
//Louise Juhl, Director of Marketing & Communications, Copenhagen Capacity
//María Fernanda Bocángel, Head of Communications, Invest in Skåne

11.30-12.00 Når Greater Copenhagen virker: Fremtidens MADmekka
//Berit Nørgaard, Leder, Nordisk Center for Lokale Fødevarer

12.00-13.00 Frokost

13.00-13.45 Workshop del 1
Spor 1: Internationalisering & eksport
//
Faglige inspiratorer: Stefan Johansson, Managing Director, Invest in Skåne og Victoria Lagnevik, Head of Business Unit – Export, Invest in Skåne
//Procesfacilitator: Katja Øder Schlesinger, Senior Innovationskonsulent, KØSCH

Spor 2: Tiltrækning af talenter
//
Faglig inspirator: Nikolaj Lubanski, Director of Talent Attraction, Copenhagen Capacity
//Procesfacilitator: Cecilie van Loon, Management Consultant, IMPLEMENT Consulting Group

Spor 3: Finansiering & kapital
//Faglig inspirator: Mads Kragh, direktør, Væksthus Sjælland
//Procesfacilitator: Ida Vesterdal, Partner, VIA Design

Spor 4: Innovationssamarbejde
//Faglig inspirator: Daniel Kronmann. enhetschef för Innovation och entreprenörskap. Region Skåne
//Procesfacilitator: Nina Groes, CEO, Strategibureauet GROES

13.45-14.00 Kagepause

14.00-14.45 Workshop del 2

14.45-15.30 Opsamling på workshop og afrunding

15.30 Tak for i dag!

Om stedet

TIVOLI
H.C. Andersen salen
Vesterbrogade 3
1630 København V

Greater Day afholdes i H.C. Andersen salen med flot udsigt til havens forlystelser. Der serveres mad fra Nimb. Glæd dig til en dag i eventyrlige omgivelser!

TIVOLI åbnede i 1843 efter Georg Carstensen havde fået kongens tilladelse til at etablere det eksotiske anlæg. H.C. Andersen salen ligger i historiske omgivelser i Tivoli Slottet, som tidligere var kaserne for Tivoli-Garden.

Arrangementet er for dig...

der har virksomhedskontakt som en del af dit daglige arbejde og ønsker at blive endnu bedre til at understøtte virksomhedernes vækst. Arrangementet er gratis, men det er kun muligt at deltage, hvis du er omfattet af GCAs målgruppe. Læs mere her

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om arrangementet, så ring til Laura Sophie Jantzen på 71 99 00 14.